cultuur in contact | projecten | suggesties



Veel commerciŽle bedrijven stellen hun medewerkers in de gelegenheid vrijwilligerswerk te doen onder werktijd. Wat kan een marketingdeskundige van een multinational bijvoorbeeld voor uw organisatie betekenen? Het antwoord is: nieuwe expertise of zelfs nieuwe werkwijzen. Houd uw vrijwilligersbeleid eens tegen het licht.

Weet u dat wat u zelf in huis hebt van onschatbare waarde is? Zet het talent in uw eigen organisatie vaker extern in, bijvoorbeeld in verzorgingstehuizen, scholen of juist het bedrijfsleven, voor creatieve impulsen en nieuwe invalshoeken over en weer. Experimenteer met nieuwe invalshoeken binnen uw organisatie.

Een frisse wind in de organisatie? Laat jongeren een maatschappelijke stage in uw instelling lopen en geef hen ruimte te reflecteren op een tentoonstelling, uw marketinginstrumenten of educatieve programma's. Weet jongeren aan uw organisatie te binden.

U werkt met banenregelingen en u heeft beschikking over een grote groep vrijwilligers. U zit in een energiezuinig gebouw en u heeft net led verlichting doorgevoerd. In uw cafť schenkt u fairtrade koffie met slaafvrije chocolade. Kortom u bent best duurzaam bezig, maar bent u zich er bewust van? En hoe kunt u zich hiermee profileren? Wees bewust, maak het zichtbaar en profileer.